En bekant köpte i Juli i år en Leaf från 2022.
Hon har försökt att aktivera appen med hjälp av Nissans kundtjänst.
Nissan säger att bilen är för "strippad" och därför saknar stöd för appen.
Vad jag vet så har alla faceliftade (Leafar från 2018 och framåt) stöd för Nissan connect (tidigare carwings)
Vet att tidigare Leaf 2011 - 2017 hade en snikmodell man kunde köpa som hette Visia, och att den saknade appstöd.
Men visst har väll alla Leaf från 2022 appstöd?
detta svar var vad hon fick av Nissans kundtjänst:
När det gäller din förfrågan, så vill jag informera dig om att din bil har utrustningsnivå ACENTA, vilken inte är utrustad med NissanConnect Services, och därmed kan du inte använda NissanConnect Services-appen.
Nissan LEAF Acenta som är tillverkade efter maj 2021 är inte utrustade med NissanConnect Services, och därmed kan du inte använda NissanConnect Services-appen.
Ett alternativ kan dock vara att använda en navigationsapp via Apple CarPlay eller Android Auto.
Men detta kan ju inte betyda att hon inte ska kunna sätta på värmen eller starta laddningen via appen eller har Nissan tagit bort även dessa funktioner i Acenta Leafar efter efter Maj 2021.
Jag har absolut ingen koll på detta då jag själv har en Leaf från 2015 med appstöd.
Ingen app styrning på en Leaf 2022
Ingen app styrning på en Leaf 2022
Nissan Leaf -15
- Edis
- Site Admin
- Referral-länk: https://ts.la/johan94004
- Kontakt:
Re: Ingen app styrning på en Leaf 2022
Tjo!
Jag kollade i denna filen:
https://www.nissan.se/content/dam/Nissa ... a_MY22.pdf
Där kan man se detta: Personligen tycker jag att det är helt galet att en sådan sak inte är standard, men det är ju lite synd att de inte fick reda på detta vid köpet, för det vill man ju inte vara utan när man väl ha vant sig.
Jag kollade i denna filen:
https://www.nissan.se/content/dam/Nissa ... a_MY22.pdf
Där kan man se detta: Personligen tycker jag att det är helt galet att en sådan sak inte är standard, men det är ju lite synd att de inte fick reda på detta vid köpet, för det vill man ju inte vara utan när man väl ha vant sig.
Tesla Model 3 LR -22 med dragkrok, har kört Tesla Model 3 LR -20, Leaf Tekna 40kWh -19, BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Min hemsida: Snabbladdad.se - Min YT-kanal: Grejar lite...
Min hemsida: Snabbladdad.se - Min YT-kanal: Grejar lite...
Re: Ingen app styrning på en Leaf 2022
Tack så jättemycket.
Var in på Nissan och kollade in den pdfen, jag trodde att den borde vara för MY23 eller vid det här laget MY24.
Ja självklart ska ju alla bilarna ha appstöd, allt annat är ju bara kasst.
är ju bara ett sätt att mjölka köparen på pengar även om det bara är appstöd man är ute efter.
Men dom höll ju på så här redan 2011 - 2017 med Leafen då hade ju alla modeller utom Visia appstöd, sedan 2018 la dom ju till en extra utrustnings nivå för att kunna blanda lite till med utrustningen och förvirra köparna lite extra mycket.
Var in på Nissan och kollade in den pdfen, jag trodde att den borde vara för MY23 eller vid det här laget MY24.
Ja självklart ska ju alla bilarna ha appstöd, allt annat är ju bara kasst.
är ju bara ett sätt att mjölka köparen på pengar även om det bara är appstöd man är ute efter.
Men dom höll ju på så här redan 2011 - 2017 med Leafen då hade ju alla modeller utom Visia appstöd, sedan 2018 la dom ju till en extra utrustnings nivå för att kunna blanda lite till med utrustningen och förvirra köparna lite extra mycket.
Nissan Leaf -15